torsdag 25 februari 2016

Du har väl godis?


"Du har väl godis?"
Precis det känns det som Scooby Doo säger till mig.
Han har inte det minsta lust att bli klappad, men däremot nosa på mina händer och det gör han grundligt. Han är van vid att jag brukar ha något gömt i handen och äter gärna direkt från min handflata.
Jag gläds åt att vintern är på väg att ta slut. Att dagarna blivit längre, att solen värmer. Vi är ute mer och ägnar mer tid åt kaninerna. För det är det som är nackdelen med att ha utekaniner. Vintertid så är vi där så korta stunder och det leder till att de blir skygga för oss. Samtidigt så tycker jag ändå att fördelarna med att ha dem boende ute överväger. Våra kaniner har en stor och rymlig bur, de har dessutom en "utegård" som de får vara ute och skutta i varje dag när vi är hemma.
Men hade vi inte haft två tillsammans så hade det inte känts okej. Jag tror att kaniner trivs bäst tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar