söndag 3 januari 2016

Skrivande 2016

Jullovet närmar sig sitt slut och på torsdag är vardagen och verkligheten tillbaka igen. Men vilket jullov det har varit! Så himla skönt. Vi har inte direkt gjort något, ätit massor, läst, tagit promenader. Ibland kanske det inte behövs mer än så för att må bra.

En annan sak som jag har gjort är att komma igång med mitt manus i genren magisk realism. Under hela första halvan av lovet låg det och gnagde någonstans i  huvudet. Det pockade på uppmärksamhet men varje gång som jag försökte göra något konkret av det där gnagandet så poff, var det borta.
Tills jag en dag bara kunde sätta mig och börja skriva igen. Och nu känns det jättebra. Oklart varför.

Så målet med 2016 är att skriva klart detta manus, att syrran och jag gör klart vår faktaboksmanus plus att jag undersöker om min hästboksidé bär sig. Ett annat mål är förstås att få mitt första hästboksmanus antaget, men det ligger utanför min kontroll. Jag kan bara hålla tummarna nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar